4 Desember 2012



Terapi MiFiRo
Maksud & Definasi Terapi MiFiRo:

- MiFiRo adalah singkatan dari Minda,Fizikal,Rohani.
Ia merupakan suatu gabungan bersepadu 'Wellness Medication' yang mana tujuan utamanya untuk membangkitkan 'Self Healing System' dari 3 element Fizikal - Air 'Hidup' berpenawar serta Mineral (dari bahan purba iaitu Shilajit) & Garam Terapi (Garam bukit yang diperap di dalam buluh) serta 'Self inner strength' dari sudut Minda (separa sedar & vibrational Mind healing properties), dengan gabungan unsur penyembuhan dari Alam dan kekuatan kerohanian (pemusatan fikiran & keyakinan kepada Kuasa Tertinggi iaitu Allah S.W.T) yang merupakan tahap penyembuhan tertinggi anugerah Ilahi kepada kita semua.

7 Langkah Asas Terapi MiFiRo ialah:

1) Air - Air RxWater/Rx17 atau Air 'hidup berpenawar' yang bersih & bermineral.
2) Mineral (RxTra - dari bahan Shilajit)
3) Garam (RxSalt)

** Kaedah umum cara minum/penggunaan 3 bahan asas di atas ialah dengan meminum sekitar 2.5L air RxWater/Rx17. Bahagikan kepada 5 bahagian (500ml utk setiap bahagian). Bahagian pertama, dititiskan 10 titis RxTra pada air (atau jumlah titis mengikut umur utk kanak2 sehingga berumur 10 tahun) dan diminum bersama2 air liur basi dalaman pada waktu pagi dengan berkumur2 terlebih dahulu. 4 bahagian berikutnya dimulai dengan secalit garam RxSalt diletakkan di atas Lidah sebelum minum (gunakan jari manis, calitkan garam Terapi RxSalt dan letak di atas lidah sebelum minum air Rxwater). Bahagian terakhir pula ditambah lagi dengan 10 titis RxTra lagi. Setiap kali sebelum minum. hendaklah dimulakan dengan doa kepada Ilahi yang dilafazkan (seumpama menawar air), selawat ke atas Nabi & Basmallah.
Detail kaedah minum ini boleh dirujuk pada upline. Saya akan buat 1 post khas tentang cara pengambilan 3 bahan asas di atas

4) Air Kelapa Muda
5) Cahaya Matahari pagi & Embun pagi
6) Bulan Purnama
7) Zikir Sihat / Terapi Minda

Tidak ada komentar:

Posting Komentar